Sidevisninger i alt

tirsdag den 31. januar 2012

Cannelloni med oksekød

Det her en ret ret jeg lavede til min datter og mig i lørdag, og selvom hun har været ret sløj spiste hun faktisk lidt af, det smagte også hvis jeg selv skal sige det mega godt !!
Jeg skriver som jeg lavede den, også kan den jo altid krydres med andre krydderier, hvis man har nogen favoriter.

Cannelloni med oksekød :

10 cannellonirør
olie,salt
sæt en gryde ovre med vand, og tilsæt olie, salt og rørene og kog dem al dente.
køl af med koldt vand.

oksekødfyld :
400 g oksekød
1 spsk. tomatpure
1/2 hakket løg
1 fed hvidløg
1/2 tsk  hvidløgs pulver
1/4 tsk chilipulver
1/2 pk. bacon
ca. 10 stk. champignon
1/2 gul peber
1/2 squash

Brun løg og hvidløg på panden i olie.
tilsæt tomatpure, og brun det godt. Tilsæt kødet.
Så brunes champignon, bacon peberfrugt og squash med.
Tilsæt krydderierne, koges igennem, og smages til.

Sauce :
1/4 l fløde
2 dl mælk
1/4 bulgarsk krydderi ( et blandingskrydderi jeg har købt i Bulgarien )
1 tsk sød paprika 
maizena til jævning

chedar ost, parmesanost og goudaost, eller hvad du nu har, eller godt kan lide !
Det skal bruges til at lægge mellem pasta og sauce.

Mælk og fløde bringes i kog, jævnes med maizena til det har sovse konsistens.
krydders og smages til.

Pasta rørene fyldes med oksekødfyldet, og lægges i et fad, de 3 slags ost drysses over.
Saucen hældes ovre, og fadet stilles i ovnen ved 175 grader, i ca. 30 min, eller til det har en flot gylden overflade.

Server gerne brød og salat til .




Ingen kommentarer:

Send en kommentar